View Single Post
Nei det er snakk om to helt forskjellig type DMT. 5-meo DMT og n,n DMT.
Dessuten hadde jeg ikke stolt en shit på noe syntetisk noe lenger, fordi etter darkweb ble poppis og med tidsutviklingen de siste 10 åra er det tusenvis av syntetiske varianter av de syntetiske variantene og man er prøvekaniner på en kjemisk sammensetning en ofte amatør som vil tjene penger på lave kostnader for seg selv har satt sammen.

Siden du har fått interesse for ayahuasca antar jeg at det er en dyp indre og spirituell reise du er interessert i og det vil du aldri få med syntetisk DMT. DMT du røyker er en rus som går over etter kort tid som mange har bare skikkelig ubehagelig mekanisk mindfuck på, mens ayahuasca er en reise på mange timer som tar deg gjennom en åndelig selvinnsikt så virkningen kan ikke sammenlignes.

Skal du ha en opplevelse med ayahuasca må du gå for ayahuasca. Mange som har kallet til å prøve ayahuasca sparer i flere år for å få råd til å reise til Sør-Amerika fordi det er en del av kallet. Mens de sparer forbereder de seg med å utvikle sin åndelige side ved å begynne fast med meditasjon, yoga og legge om kostholdet til å bli renere. Det finnes enkelte miljøer i f.eks Tyskland, Nederland og Norge også som har besøk av sjamaner fra Peru som kjører ayahuasca seremonier. Du kan finne miljøene i ayahuascagrupper på facebook om du ikke har en fot innenfor fra før. Men vær oppmerksom på at også blandt disse finnes det mindre seriøse aktører ala hvor en hvit hippie har trippa baller og blitt selvutnevnt sjaman, som holder seremoni i leiligheten sin. For en mest helhetlig reise vil jeg anbefale deg å finne de som holder seremoni i naturen hvor det skal gjøres, og hvor veilederen for trippen er en med lang erfaring med sjamanistisk blodslinje altså en ordentlig sjaman fra Amazonas og Sør-Amerika eller som har gått mange år i trening som utvalgt hos de.

Jeg er av den overbevisning at noen har en gifted kontakt med universet og planteånder som ikke andre har, og at for eksempel bruken av icaros (chants eller sanger) er viktig for å få den støtten fra åndene i planteverdenen man trenger for å beskytte, guide, og heale. Vestlig sjamanisme har jeg ikke mye trua på, men det er noe eget med de tradisjonelle sjamanene fra Sør-Amerika.