View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Da går du glipp av mye god mat

Jeg skjønner hva du mener, du koker ikke kjøtt som du koker egg. Men det er vel ikke akkurat det folk har ment heller? Det er vel mer korrekt å bruke "kokkebegreper" og faguttrykk som brassering osv. men det folkelige begrepet koking sier mye for oss som ikke er fagfolk og kokker av yrke og utdanning.

Feks, storefeskank eller kalveskank er jo en klassisk kokkerett som en kan finne på menyen på finere restauranter. Den retten kalles gjerne osso bucco men det er jo bare kokt skank. Smaksrik og en skikkelig høst/vinter rett. Den er veldig enkel å lage og smaker fantastisk. Og for de som feks har "slow cooker" så lager jo retten seg helt av seg selv mens du gjør andre ting. Men for oss vanlige folk som ikke er kokker så er det jo fortsatt bare kokt skank. Skank kan også byttes ut med oksehaler eller kombinere skank og haler. Nydelig mat.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke finlest alt her bare ser flere svarer med koking og tenkte det er greit å nevne at det ikke er vanlig å koke koteletter. Mulig jeg har gått glipp av kokte koteletter, blir uansett ikke i dag jeg skal prøve det.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Masse kjøtt man med kan koke med godt resultat.
STORFEKJØTT
Høyrygg, bog, bryst og bibringe
SVINEKJØTT
bog, nakke, ribbe og svineknoke

Eller har du aldri spist Fårikål for eksempel?
Vis hele sitatet...
Oh lord the ironi..
Jeg svarte på koking av kotelletter.
Sist endret av Dough; 29. august 2021 kl. 09:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.