View Single Post
Jeg er forespeilet å få tilbake lappen om ca 6. mnd. Bruker Buvidal. Fikk beskjed av lege når jeg startet at jeg måtte bruke samme dose i 12. mndr for å bli «vant» med medisinen og den tilstanden jeg er i når jeg går på den.

Det er blitt jævla strengt, jeg mista førerretten pga bruk av diverse medikamenter på samme grunnlag som du sier TS. Men det var blanding av ulovlige og lovlige rusmidler. Selv om jeg trudde jeg ikke kjørte påvirka så var jeg såpass nedsausa av medisinene at jeg gikk konstant i ei tåke. Er egentlig glad jeg mista førerretten og ikke årsaket en alvorlig ulykke.

Synes det høres jævla strengt ut at du mister førerretten pga ei eske tramadol, men det har vel med dosering og gjøre. Vanlig kotyme er at legen informerer om faren rundt bruk av dette og man før et muntlig kjøreforbud i den perioden man bruker medisinen. At legen ikke nevner noe og det dukker opp en uhyggelig melding fra fylkeslegen er helt på trynet og skikkelig dårlig gjort, men man har faktisk mye ansvar selv og du burde nok ha informert legen at du kjørte bil og spurt hvordan du skulle forholde deg til det, da regner jeg med utkommet hadde blitt noe helt annet. Anbefaler deg å ringe advokat og bestille time hos legen og forklare situasjonen.