View Single Post
Jeg står fast ved sukker, ja det er kalorier og man blir feit og utsetter seg en risiko for sukkersyke, om man overdriver. Sukker i seg selv er ikke farlig, det er mengden sukker som er avgjørende. Mener at man ikke skal drikke energidrikk hver dag, iallefall ikke mange stykk. Jeg drikker det av og til, det utgjør ikke noe forskjell på kaloriene jeg inntar, heller ikke nok til å ha noe å si for sukkersyke. Det smaker mye bedre med sukker også.

Den feite dama som spiser pizza på Milano drikker alltid sukkerfritt, når jeg ser på hvem som drikker sukkerfritt får jeg mindre lyst å drikke det. Forsking tilsier at aspartam ikke er farlig, men ser i media at det er en sammenheng mellom det å fedme. Aspartam er en milliardindustri, og jeg drikker heller sukker som er naturlig fremfor noe som er mekka sammen på en lab. Er selvfølgelig delte meninger om dette og jeg respekterer dem som tilber aspartam, jeg bare holder meg og ungene unna det. Fra 1920 til 1945 ca var det radioaktiv tannkrem, helt normalt og ufarlig, helt til forsking plutselig sa noe annet og 2 og 2 ble lagt sammen. Nå sier jeg ikke at aspartam er radioaktivt, men vi er nok heller ikke ferdig forska på det.

https://www.nrk.no/viten/_eit-feitt-...bmi-1.15497656
Sist endret av FuNcEd; 20. mai 2021 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.