View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Var vell ikke all dop mer eller mindre lov før Nixon kom på banen?
Snakker vi her at ALL dop ALL uansett er lov eller noen typer?

Jeg tror kanskje ett sånt lovforslag hadde gått før 2010, før spice og bathsalts osv.

Fikk jo spice fordi noen fant ut at man kunne røyke "weed" slik, lovlig, hadde weed i utgangspunktet vært lov hadde man ikke hatt spice?
Vis hele sitatet...
Du burde Google en mann som heter Harry Anslinger. På mange måter der det hele starta med en god forankret bakgrunn i rasisme. Les også om Billie Holliday. Stakkars jente, hvor mye faenskap hun gikk gjennom.

Spice og alt det der var for å omgå narkotikaloven, så kom psykoakrive substanser loven, eller mulig det var den som nå heter derivatloven eller noe.

I bunn og grunn er alt ulovlig bortsett fra det vi kjenner og kan kjøpe i butikken. «Narkotika» vil bli legalisert på et eller annet tidspunkt. Det er jeg omtrent bombesikker på. Kanskje ikke alle typer bomber, men de fleste. Ikke de mest fancy bunkerbusterne muligens, but I digress.

Det er ingen grunn til å tro at det vil skje noen stor endring i samfunnet. Vil muligens være en liten oppsving i folk som prøver mildere stoffer som cannabis og mdma, men at det da blir kø om få lov til å bli med i miljøet i Brugata? Der tviler jeg sterkt på