View Single Post
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Konkurranse mellom apotek og produsenter ville nok løst veldig mye av problemet ja, meste av prisforskjellen fra alkohol på polet til produksjon er skatter her i Norge og selv da er prisforskjellen mellom f.eks den billigste vodkaen og produksjonskostnadene ikke i nærheten like stor som mellom heroin og produksjonskostnadene.
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke. Det hadde ikke blitt noe konkurranse... Prisen på heroin i produksjonsland har lite å si, akkurat som prisen på produksjon av alkohol er en svært liten andel av det vi betaler for en øl eller sprit.

Sitat av ruskelusk Vis innlegg
For de alkohol spiller branding og smak osv en rolle mens heroin er heroin, så folk vil nok drite i om det er Bayer de kjøper heroin fra eller et generisk merke.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg røyker heroinen og faktisk er opptatt av smak og opprinnelse? Eller MÅ jeg være en eller annen trashy bøtte som bare må ha det ASAP, og helst rett i åra og driter totalt i hvor det kommer fra?

Sitat av Drsskkr Vis innlegg
"Lovlig Betyr ikke Gratis"

Jeg mener om det hadde vert lovlig hadde det kostet mindre enn om det skal produseres ulovlig som krever som regel mye penger
Vis hele sitatet...
Vi betaler ikke ut ifra hvor lite det koster å produsere uansett. Så hvordan dette er veldig relevant skjønner jeg ikke.

Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Narkotiske legemidler kjøpes jo på Apotek for f.eks 500kr for 1 eske med ritalin eller noe annet, men på gata koster det ca 2500 for enda mindre.
Vis hele sitatet...
Og disse har ikke som hovedformål å brukes til rus, derfor er det en bra ting at de ikke er overpriset. Hadde man derimot begynt å selge opiater som rusmiddel hadde nok prisene forandret seg deretter, akkurat som alle andre skatter og avgifter som vi betaler på forhånd, som nso nevnte.
Sist endret av knert1; 7. mai 2021 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.