View Single Post
Jeg er usikker. Jeg tror samfunnet ville vært med hedonistisk, at flere ville valgt å justere stemningene sine. Det er jo egentlig svært mye lovlge stoffer nå i dag som ville gått inn under betegnelsen "narkotika" som f.eks kaffe. Om alt var legalt ville og heroin vært legalt. Men og kratom, og Ibogain hvor begge sammen med cannabis kunne bidratt de som hektet seg på heroin å lettere slutte. Eller om de ville velge subutex. Så kunne de som var speed freaks få ritalinen sin, eller ren amfetamin uten farlige tilstetninger. En del ville nok sikkert lett hektet seg på benzo og opiater. Men alt i alt, hva ville det gjort? Jeg er hundre prosent for at vi mennesker selv skal ha mulighet for å velge hvordan vi vil reise gjennom livet. Uansett vil det nok være mer fordeler en ulemper med å legalisere alt. Jeg tror og det ville gjort det lettere å slutte med svært vanedannende opiater når de som hektet seg kunne konsentrere seg om å få livet på plass før de sluttet, uten og bli skyvd bort av samfunnets "velykkede".