View Single Post
Dette er kun basert på egenerfaring, og har ingen peiling på om det funker for andre.
Slet med det samme som TS, svette og søvnløse netter etter lange perioder med mye cannabis til alle tider på døgnet. Men så begynte jeg å innta det oralt i stedet for å røyke det. Det tar lengre tid før man får effekt (opptil 2 timer) og rusen varer lengre (4-10 timer), så jeg måtte derfor innskjerpe rutinene og kun bruke det når jeg viste at jeg ikke skulle gjøre noe samfunnsnyttig den tiden cannabisen hadde effekt. Ble som regel 1 inntak om dagen før leggetid. Var vanskelig i starten med nye rutiner der man ikke kunne ta seg et trekk når man ønsket, men det gikk seg til og ble den nye "normen" til slutt.
Jeg har cannabissmøret i brownies, og bruker vekt for å veie opp for å få den doseringen jeg selv ønsker. Når jeg bruker fast dosering hver dag, er det også enkelt å trappe ned før jeg tar en pause om det er ønskelig. Syns selv at abstinenser blir nesten fraværende nå når jeg tar en pause i forhold til da jeg røykte, så var egentlig kun første gangen jeg gadd å trappe ned før pausen. Null peiling på om dette også gjelder for andre. Skulle det oppstå abstinenser når man tar en pause, kan man alltids ta 10-20% av en fullverdig dosering 1-2 ukes tid før man stopper helt før å unngå det verste. Abstinensene blir da mildere, men vil vare lengre. Så det er en vurderingssak for hver enkelt om nedtrappingen er verdt det.
Som de over her sier hjelper Melatonin noe på søvnen. Men vil nesten fraråde å erstatte cannabisen med øl. Det kan jeg love deg at det blir vanskeligere å slutte med en cannabis dersom det skulle bli en inngrodd rutine.
Sist endret av EspenDenOnde; 28. november 2020 kl. 21:30.