View Single Post
Hvis det finnes en måte å etterligne effekten av en mild trip som sopp gir som hadde vært langvarig hadde det jo vært supert.

Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Hvor lenge skal du gå på antipsykotika? Følelsene vil vel komme tilbake da?
Meditasjon kan være bra for mange. Det at du blir urolig og irritabel av det ser jeg faktisk på som en indikasjon på at du trenger det. Vi mennesker er jo ganske bedagelige av oss og unngår det vi syns er vanskelig. Men det vi syns er vanskelig er ofte det vi trenger.
Det å si at man ikke klarer å meditere fordi man ikke klarer å sitte rolig, er som å si at man er for svak til å trene styrke, eller at man har for dårlig utholdenhet til å drive utholdenhetstrening.
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Har nå forsøkt en 20 minutters økt med meditering vha. Headspace appen ! Føltes godt etterpå, var litt vanskelig å roe ned hodet de første minuttene men så gikk det ganske greit. Fikk faktisk litt sånn euforifølelse de siste minuttene Har planer om å gjøre dette hver dag fremover nå, så takk for at dere minnet meg på det.

Er ikke gitt noen spesifikk dato for hvor lenge jeg skal gå på antipsykotika, kan slutte med de når som helst så lenge jeg sier ifra til psykolog. Er bare blitt anbefalt å gå på de siden jeg kan få stressutløst psykose. Har i tillegg en litt småhektisk jobb som øker stressnivåene.

Har faktisk nå forsøkt å gått av medisinen i et par dager og nå har det mentale energinivået blitt en del høyere. Jeg har oftere perioder hvor jeg faller inn i tanker og er blitt mer kreativ (flere melodier på hjernen som jeg bare kommer på automatisk). Antageligvis er det de blokkerte nevrotransmitterne som blir aktivisert igjen, kanskje litt risikabelt av meg å gjøre men tar medisinene med en gang jeg skulle merke noe spesielt.
Sist endret av exothermica; 15. november 2020 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.