View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er så rart at noen alltid tror meningsmotstandere bare sier ting for å være pk eller bli likt. Jo flere som mener noe, jo mindre sannsynlig er det tydeligvis at de virkelig mener det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke meningsmotstanderne mine ikke mener det de skriver. Jeg tror derimot at underliggende motivasjoner gjør enkelte mer disponert for å innta ulike meninger.

Jeg tviler heller ikke på engasjementet en aksjemegler måtte ha for Ayn Rand og markedliberalisme eller engasjementet fattige arbeidere på begynnelsen av nittenhundretallet hadde for Karl Marx. Likevel vil jeg tro at både aksjemegleren og arbeideren ville ment noe helt annet om det var i deres egeninteresse å ha akkurat de meningene de har. Interessene våre påvirker hvilke tanker og ideer vi lar oss engasjere av uten at engasjementet i seg selv er falskt, tror jeg.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor gammel må man forresten bli før man slutter å være veslevoksen og bare er voksen?
Vis hele sitatet...
Å være veslevoksen handler vel mest om å vise forventet god moral i håp om å imponere en autoritetsfigur. Å være voksen handler mer om antall bursdager eller noe.