View Single Post
Sitat av Pengui Vis innlegg
Ja, da har jeg misforstått deg. Men er dette så rart når du spesifikt påpeker at du reagerer på "mangelen på anerkjennelse av urettferdigheten i trådstarters situasjon"? At noe oppleves som urettferdig, betyr ikke at juridiske vurderinger er mangelfulle.
Vis hele sitatet...
Nei, det er kanskje ikke så rart, jeg burde ha formulert meg på en bedre måte.

Sitat av Pengui Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Det er mulig du har helt rett, og at trådstarter virkelig ikke har en sak, men man burde fortsatt ha belyst dette for trådstarter, da han spesifikt spør etter det.

Det er imidliertid én ting som står igjen som ufattelig merkelig for meg, dersom det er tilfellet at trådstarter ikke har en sak. Jeg har familie i byggebransjen, og har litt erfaring der selv. Og jeg kan med hånden på hjertet fortelle deg at det er helt vanlig praksis at man får slike unntak når man har jobber. Det er også helt vanlig at man stoler på kollegaer som sier at dette er avklart. Det du sier er altså at alle i byggebransjen tar en personlig risiko når de hører på arbeidsgiver og andre ansatte som sier at man har avklart et tilsvarende unntak? Isåfall så kunne politiet bare ha dratt til alle byggeplasser for å kaste ut bøter til samtlige ansatte som har vært så "dumme" at de har stolt på arbeidsgiveren om at slike unntak er avklart, mener du virkelig at dette er tilfellet?