View Single Post
Å ha turet på 2C-B 6-7 ganger i løpet av 2 måneder er ikke i seg selv grunn til uro, men det kommer selvfølgelig an på flere faktorer. Påvirker bruken din viktige funksjonsområder i livet ditt? Har du merket noen kognitive eller affektive endringer som du mener kan attribueres til bruken? Misbruk defineres mer av konsekvenser enn av bruksmønster, men erfaringsmessig er det en viss overlapp mellom disse variablene.

Når det gjelder hvilke skader du risikerer, er det umulig å svare på. Det er kjent at 2C-B er et stoff som er svært lite utforsket. Meg bekjent er det ingen studier som har sett på forholdet mellom administrering av 2C-B og indikatorer på toksisitet i dyremodeller. Man har heller ikke studert kognitive funksjoner hos menneskelige 2C-B-brukere, men det kan selvfølgelig stilles spørsmålstegn ved hvor nyttig slik forskning hadde vært i utgangspunktet, da jeg umulig kan tenke meg at en slik populasjon ikke kjennetegnes av betydelig blandingsbruk.

Når det er sagt, det er en mulig sammenheng mellom bruk av serotonergiske stoffer og fibrose av hjerteklaffene. Stoffer som virker på serotonergiske reseptorer har også virkninger utenfor sentralnervesystemet. Hjertet og mage-tarm-systemet har rikelig med 5-HT-reseptorer som aktiveres ved bruk av slike stoffer. Aktivering av 5-HT2B-reseptoren i hjertet stimulerer til fibrose, noe som kan føre til en fortykning av hjerteklaffene over tid. Dette har konsekvenser for hjertets evne til å pumpe blod gjennom kroppen. 2C-B har agonistisk effekt på denne reseptorsubtypen, og det er interessant å bemerke at Alexander Shulgin ble operert for en abnormal hjerteklaff i 2008.