View Single Post
Trådstarter
36
Sitat av OnklD Vis innlegg
Tok 5 stp. Juss og militærmakt når jeg gjennomførte førstegangstjenesten, bare en bok som pensum men det var det tørreste materialet jeg har lest.

Har en venninne som studerer juss nå, og om du har planer om å fullføre juss-studiet bør du forberede deg på å lese store mengder tørt fagstoff, kanskje ikke like tørt om man virkelig liker det men.

Hun sier forresten også at muntlig og skriftlig fremstillingsevne er viktig, noe det burde være på et slikt studie, så ville nok jobbet litt det neste året med å luke ut skrivefeiler som "og/å" feil og "eler", kanskje ikke så viktig nå, eller på freakforumet, men det er som med blinklys, bruker du det hver gang du skal av veien inn til innkjørselen hjemme brukes de automatisk i større kryss.

Så utøver du rettskriving i hverdagen slipper du å korrekturlese innleveringer etc like mye når det virkelig gjelder å ikke ha skrivefeil.
Vis hele sitatet...


Takker, jeg skriver egentlig "nett-språk" og trykker feil her å der på tastature. Men jeg vet at jeg ikke er Norges beste på rettskriving. Men jeg skal nok jobbe hardt nå til høesten med Norsken ( jeg kan understreke at jeg kom til Norge når jeg var 8) så er ikke full Norsk. Men det er jo ingen unnskylding.