View Single Post
Hva NAV har visst tidligere har ingenting å si. Hvis du ikke har levert noe inn med uføresøknaden så sitter de der uten noe i det hele tatt. Ja, da blir en nødt til å samle inn alt og sende det inn.

Du trenger egentlig først advokat etter at du har fått avslag på klagen din. Det du trenger nå er å klage på vedtaket, si at du vil vurderes som ung ufør. Si at du skal innhente dokumentasjon. Er du riktig heldig kan det være at du har alt av dokumentasjon liggende hos fastlegen din. Ring dit å si at du må ha dokumentasjon i forbindelse med ung ufør søknad. Men pass på at du får se dokumentasjonen selv (her er det før du fylte 26 som er relevant), her må du sikkert inn på en time, så går dere gjennom sammen. Er det noe du mangler (slik jeg gjorde) så blir en nødt til å henvende seg de stedene å få tilsendt dokumentasjonen derfra. Orker du ikke dette selv så er advokat tingen. Var du like ufør på den tiden (2007) og samme diagnose så stiller du ganske sterkt. Da er det bare beviset som mangler.

NAV var veldig behjelpelig med dette. Jeg ringte å snakket med de en god del når jeg hadde spørsmål og lurte på ting. De sa også at advokat ikke skulle være nødvendig.

Fikk selv etterbetaling for 17 år tror jeg det var, fikk da ca 60 000 etterbetalt. Skattetrekket var skyhøyt slik at en ikke skal få baksmell. Men dette kan en senere be om bli omregnet på de årene som utbetalingen gjelder for.

Du taper ingen ting på å søke, du får ett ja eller nei.
Sist endret av Jens1; 30. november 2018 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.