View Single Post
Når det gjelder dokumentasjon på behandlinger og epikriser osv er jeg veldig usikker på hva NAV har av dette. Opp gjennom årene har jeg hatt 4 forskjellige fastleger som har henvist meg til behandlinger, og jeg vet ikke hva som kan være utvekslet av dokumenter mellom disse, ei heller hva NAV har. Jeg har i alle år vært åpen for at NAV og tiltakssteder kan utveksle informasjon med hverandre og med lege osv, men jeg vet ikke i hvilken grad dette er benyttet.

Burde jeg bare sette igang med å kontakte mine forhenværende fastleger og be om å få tilsendt informasjon som er relevant for saken? Eller er dette noe advokaten gjør mer effektivt enn meg?

Jeg tror ikke advokaten jeg er i kontant med er noe jussbuss opplegg. Det kan fort ende opp med å koste meg opptil 20.000+mva at denne advokaten ser på saken. For å få fri rettshjelp så måtte jeg hatt inntekt under 246.000(den er grei), og formue under 100.000(jeg er nok noe over dette). Forøvrig står det mye skryt om denne advokaten på nettsiden til fellesskapet vedkommende er en del av, og NAV, aap og uføre er spesifikt nevnt.

Det vil sannsynligvis si at jeg blir nødt til å betale opptil 25.000 for en sak som i følge Bjønnfaen kanskje er tvilsom..
Det er klart, hvis jeg vinner fram så kan jeg jo ende opp med et tillegg på 40k hvert år. Og skjønner jeg det rett hvis dere mener jeg kanskje får etterbetalt 40k for hvert år siden 2007? Altså 11*40.000=440.000? Det er jo en svimlende sum penger!

Jeg har sendt over et par dokumenter til advokaten og etterspurt om det er mulig å ta dette litt skritt for skritt, det viktigste i første omgang er å få meldt til NAV innen 6 uker at man ønsker å klage. Jeg har aldri engasjert en advokat før, og det er ganske uvørent å dra på seg utgifter opptil 25k når man hver måned kanskje har 2-4k å rutte med.

Jens1:
Det er ikke det at jeg ikke vurderer UU tillegget, hadde jeg fått valget hadde jeg såklart takket ja! Problemet ligger i usikkerheten for hvilke følger det kan få hvis jeg klager. Nå har jeg for første gang i livet "trygg" inntekt, og da er det en liten terskel for å gamble med den. Og når jeg er usikker på om jeg kan ha grunnlag for dette eller ei så er jeg usikker.
Men derfor er det så fint å kunne diskutere dette litt med dere!