View Single Post
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Sitter ikke igjen med så mye, jeg er ung ufør og får minstesatsen. 23000,- - 5000,- skatt, - 8000 husleie strøm internett osv. - 2500 kreditortrekk.

Mistet bostøtten så kunne like greit holdt meg på sosialen og AAP osv.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen problemer med å se at du kanskje ikke sitter igjen med noe mer utbetalt selv om du har ung ufør tillegget. Å si at du like greit kunne holdt deg på sosialen blir litt tullete fra din side. På sosialen er det en plikt å søke bostøtte. Disse pengene trekkes fra sosialstønaden, det er ikke slik at du får beholde de som lommepenger?

Ja, så betyr det kanskje ikke noe for deg at du får betalt ned gjeld, men for andre kan dette bety ganske så mye og vil gjøre enorm forskjell. Selv om dette er penger du ikke ser så er det like vel penger du får hver måned. På sosialen har du gjeld resten av livet, på uføretrygd i 5 år (gjeldsordning, hvis en ikke allerede har benyttet muligheten). Etter du da er ferdig med gjelden så sitter du igjen med de 2500 kr ekstra hver måned, samt at en er gjeldsfri?

Følte bare jeg måtte kommentere her og forsøke å dra frem noen lyse sider i og med at du la det frem så utrolig mørkt

Når TS nesten ikke vurderer å søke UU tillegget engang (som er mye penger) er det ikke akkurat noen pådriver å høre at en like gjerne kan gå på sosialen for en får ikke noe mer uansett (for det er mulig å tolke innlegget dithen). For det stemmer ikke.