Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Skamfølelsen er et signal om at du ikke oppfører deg i tråd med det bildet du ønsker å ha av deg selv. Så får du gjøre hva du vil med den informasjonen.
Vis hele sitatet...
Nja...

Skamfølelsen ligger vel mest i å bli sammenlignet med kokohøyre eller å bli ansett som et udyr av folk som aldri vil se det holistiske bildet for at jeg ikke vil vaksinere meg. Helheten er stor, intrikat og kanskje noe sår. Så om noen skal få alle grunnene og hele historien, blir det både personlig og langt.

Jeg personlig ble ganske skeptisk til håndteringen av pandemien når jeg hørte Skravleklassen episoden med den norske legen som var kritisk til graden av smittevern regler. Tror jeg hørte den rundt høsten ifjor. Såvidt jeg husker hadde den ligget ute noen måneder når jeg hørte den.

Etter det fikk vi en rekke kontrabeskjeder, ny lockdown og ytterligere polarisering i sosiale medier. Samtidig som vi så at en rekke unge mennesker døde av sykdommen i blant annet India.

Jeg tviler på at det kun gjelder Norge, men det er absolutt et stort men etter at det blir nevnt at vaksinen er frivillig.

Jeg er ganske langt ute på den norske venstresiden.

Inntil videre har jeg ikke tatt den, og jeg ønsker inntil videre ikke å ta den.

Men det er jo ikke lett. Jeg undres jo. Men hva faen! Jeg har jo alltid vært en grubler som overtenker i det uendelige.