View Single Post
Sitat av Tarm Vis innlegg
Du er inne på noe veldig interisant der, åssen metoder brukte de for og knekke krypterte meldinger og trafikk? Har dem utviklet en form for krypto crack som gjør at de kan se alt hva som foregår på darknet og spore det tilbake til den opprinnelige brukeren? Jeg mener usa har mye råttne epler i posen. Og det forundrer meg ikke om de har utviklet ,kansje tilogmed bruker en form for quantum computing for og knekke krypteringen som foregår på darknet. Ville likt og få vite åssen de tok selgere å brukere i dette raidet.
Vis hele sitatet...
Inntil faktisk informasjon foreligger, så antar jeg at de har fått en fot innenfor ved god gammeldags overvåkning, snoking og penetrasjonstesting. Og brukerfeil da selvfølgelig. Dersom USA hadde sittet med teknologi som lot dem dekryptere trafikk vilkårlig, så hadde helvete vært løs, men jeg anser det som svært lite trolig de ville brukt det for å stanse folk fra å selge drugs. Det er et våpen man måtte holdt hemmelig så lenge som mulig.

Uansett: Det er en del av gamet at dersom du er badguy så er du bare én enkelt tåpelig dum slurvefeil unna å bli avslørt av goodguys. Du må gjøre alt rett, hver gang, og være helt sikker på at alt du foretar deg illegalt er komplett frakoblet din person AFK. Hvis du er interessert i å høre mer om darknet markets så kan jeg trygt anbefale podcasten "Darknet Diaries". Der er det en del episoder om de store aksjonene som tok ned enkeltselgere og hele markedsplasser. (Spoiler alert: Mange eksempler på den éne lille slurvefeilen jeg snakker om...)