View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Er null problem å mikse utstyr, og Cisco sine SG/SB-switcher gir rimeleg mykje valuta for pengane. Einaste som har irritert meg litt med SG er at dei støtter få VLAN på billig-modellane. Kjøpte et par 8-portere på jobb, og det vart et par gloser når eg oppdaga at dei støtta max. 8 vlan for å sei det slik.
Vis hele sitatet...
Huh? I følge http://www.cisco.com/c/en/us/product...78-634369.html så støtter SG200-08 og SG200-08P 16 VLAN, mens alle de andre i SF/SG200 serien støtter 256. Det er selvsagt en kjedelig begrensning hvis man trenger flere, men jeg synes ikke det er urimelig lavt tatt i betraktning prisklassen vi snakker om.

Jeg har hatt en SLM2008 (veldig gammel versjon av SG200-08) i mange år, og det er en av de nyttigste nettverksduppedittene jeg har hatt. En feature som er en killer for meg, og som jeg synes de er overraskende lite flinke til å skryte at, er at SG200-08 kan drives vha PoE (dvs som "powered device" - PD). Jeg bruker den som TV-benk-switch. Perfekt å slippe en ekstra strømkladd. Det blir jammen nok av dem til de andre boksene. Dette gjelder altså kun SG200-08. De andre krever nok for mye strøm.

Jeg ble selv nysgjerrig på hvor mange år det kunne være snakk om. Fant til slutt igjen bestillingen fra 26. mai 2009(!) Den kostet da 889 kroner inkludert moms. Må være det mest lønnsomme datakjøpet jeg noensinne har gjort.

Det er jo også den desidert eldste komponenten i nettverket mitt, med ihvertfall 5 års ledelse
Sist endret av bmork; 2. februar 2017 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.