View Single Post
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
274
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Håper at du innser at det ikke er skoleboller det er snakk om her. På tur blir man eksepsjonelt mottakelig for nye inntrykk, og det virker da som en heller dårlig idé å sette seg ned å se på en film som for eksempel The tree of life. Har du sett den?! Å sitte å proppe hodet sitt fullt av nye livssyn, new age spiritualitet og alt mulig annet tøys er heller ikke særlig gjennomtenkt. Dette må du stri med resten av livet hvis du sitter å hjernevasker deg selv inn i disse banene som all den psykomusikken og alle de spaca filmene vil ha deg til å gjøre. Se disse filmene når du kjeder deg hjemme i sofaen, og bruk heller LSD til å komme i kontakt med deg selv, menneskene rundt deg og jorda under føttene dine, fremfor å ende opp som en eller annen kabbalatulling med en rød snor rund håndleddet. Og ja, Hendrix er nok subjektivt hva musikksmak angår, men jeg personlig ville hatt erfarne Jimmi med som guide hver dag, fremfor Simon Posford og Co.

Innlegget var nøyaktig så gjennomtenkt som at jeg så hva du skrev, tenke "Hva i alle dager er det denne mannen anbefaler de stakkars folka der ute?", hvorpå jeg i all hast kom med mitt syn på tingenes tilstand i håp om å redde noen stakkars sjeler der ute.

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..
Vis hele sitatet...
Hvis du synes det virker som en dårlig idé, får det være ditt syn på saken, det endrer ikke noe på det faktum at det er 100% subjektivt hva man ønsker å gjøre. Hvis du tolket The Tree of Life på den måten, kjipt for deg. Hver film er et kunstverk, og betyr ikke noe mer enn det du selv velger å legge i det.

Hva musikk angår, synes jeg personlig musikken til Younger Brother er mye bedre enn musikken til Jimi Hendrix, og vil mye heller la dem "guide" meg.

Det jeg reagerer mest på er at du prøver å fremsette ditt ekstremt konservative syn som "bedre" enn mitt, som om du har en fasit på hva man burde gjøre når man tar LSD. Dette bekrefter du enda mer med det siste avsnittet ditt, hvor du igjen snakker om hva man "burde" gjøre. Å tro at du "redder" noen på den måten er blant de mest selvsentrerte og arrogante utsagnene jeg har sett på lang tid.

Jeg er helt enig med Lucy, man burde gjøre akkurat det man føler for. Alt jeg prøvde å gjøre var å komme med forslag. Du, derimot, prøver å komme med en fasit.