Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av monoxide Vis innlegg
VannOgProsent. Du skal IKKE ha næring så tidlig i growet. Mest sannsynlig det som har gitt deg spots på 1 og 2.

Forresten så vil du aldri få plass til 3 planter under 60 cm. Kansje 1 om du er heldig, gjør rett og det er genfeil som gjør planten din om til en dvergplante... Har du tenkt å bore hull i gulvet til potta di eller? hehe Ellers kan du trimme og trimme og trimme til growet er ferdig og du er fornøyd med 10-20 g.. Hvis en først bryter loven, hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Jeg har et telt du kan kjøpe. 1x1x2. Jeg føler ikke det er stort nokk engang. Dyrker du rett, f.eks scrogger så får du rett under en 1m2 i teltet, i rett forhold og etter lysstyrke og strain så kan du regne ut hvor mye ca du ender opp med. (g pr kvM)

Ikke vann for ofte, jord holder VELDIG godt på fuktighet. Du trenger alltid mindre enn du tror.

Less is more.

Lykke til.

Til deg som lurte på dyrkesjapper kan jeg anbefale denne eller Ebay.
Vis hele sitatet...

Takk for ditt innspill! Kan være at det har vært litt for mye vann ja. Har vannet ca hver tredje dag så kjenner jeg ca 3 cm under jorden om det enda er fukt. Har hørt at hvis det er tørt da så bør man vanne litt ekstra.
Har borret nok av hull i bunnen av eskene jeg gror i og har lokket til boksen som bunn, og for at det ikke skulle bli for tett mellom lokk og eske har jeg lagt to små planker mellom lokk og eske sånn at det dreneres bedre.

Strainen jeg dyrker er Jack herer autos og de blir ca 60-100cm så jeg kan kanskje bruke netting over plantene når de begynner å bli høy (håper jeg iallefall)

Telt lar seg ikke gjøre da growen min ikke befinner seg hjemme hos meg og jeg vil ikke bruke mer penger på dette. Det siste jeg skal kjøpe er kullfilter.

Og forresten plante nr 3 er plantet i ren jord uten sand og leca så jeg vet ikke om det skyldes rett mengde vann eller at jorda er skikkelig bra (jorda inneholdt litt sand og en del næringstoffer fra før)

Jeg har jo også sett pc-grows som er mindre enn plassen jeg har disponibelt med 2-4 planter som har vært ganske så vellykket. Men jeg skal ikke utelukke at en plante blir fjernet hvis det blir for trangt. Vi får se, jeg skal oppdatere med flere bilder etterhvert så får dere gjøre dere opp en mening.