View Single Post
Jeg drikker mye alene, 2-4 ganger i uka sikkert. Noen ganger til jeg sovner, andre ganger for å chille.

Det er mitt valg. Noen her inne på freak skriver at de røyker cannabis daglig og det virker på meg mer "akseptert" enn å velge alkohol som rus iblant.

Mange er også opptatt av grunnen. Vel, for meg personlig: Jeg kjeder meg. Kjenner ikke mange der jeg bor, all sosial omgangskrets bor på hjemstedet mitt. Dessuten liker jeg rus, og jeg har ingen kontakter jeg kjenner til som kan selge meg noe annet. Dermed blir det alkohol.
Drikker for det meste øl men det hender også at jeg supplerer med andre ting fra polet.
Om jeg er alkoholiker? Tar jeg en hvilken som helst test på nettet så sier testen av jeg er det, eller i faresonen. Selv har jeg ingen problemer med å gå noen uker uten når livet faller seg slik at det er naturlig. Jeg har god jobb som jeg skjøtter bra og tjener godt og får de beste skussmål derfra.

Når jeg snart nå skal flytte dit jeg vokste opp kanskje jeg bare bruker alkohol til sosiale tilstelninger igjen, hvem vet? Jeg synes I hvert fall at det er synd det skal være tabu å drikke på en onsdag men greit på en lørdag, tabu å drikke alene men greit sammen med andre.
Livet består av valg og dette er mitt valg i den livssituasjonen jeg er akkurat nå. Jeg har råd til det, jeg trives med det, har ingen annen rus, og sist men ikke minst: Jeg har kontroll på det.
Sist endret av Astennu; 5. mars 2014 kl. 10:36.