View Single Post
Sitat av npiterje Vis innlegg
Det huset hørtes meget interessant ut da jeg bor på herre selv og ikke vet om det :P noe mulighet og treffes på Prix endag kanskje?
Vis hele sitatet...
Reiste nok tilbake til vestlandet 28. desember så det det gikk ikke denne gangen... Men, send en PM en dag du og så skal vi nok se neste gang jeg er hjemom.

Etter litt tenking så kan jeg nok kanskje forestille meg at det er noen flere som vet om dette huset enn det jeg først skrev. Er jo fem naboer som ser dette huset fra sin egen tomt + de som selvfølgelig kjenner til huset uten å se det, men jeg tror nok det har gått litt i glemmeboka at det bare står der. Har ikke sett tegn til at noen har vært inne der (må i såfall være på utedassen i vedskjulet ved stor trang... Er ikke innlagt vann(klosett) der såvidt jeg husker. Var der en del på besøk hos den eldre dama når jeg var barn). Kan også hende det sees av noen flere nå på vinterstid, men i sommerhalvåret med alle sine vekster er det nok ingen andre enn disse fem naboene som ser dette.

EDIT: Også kom jeg nå til å tenke på at det også finnes en gjengravd hule på Herre. Denne hula ligger noen steinkast fra en WWII-stilling. Jeg aner ikke om det er noen sammenheng eller om hula bare en en naturlig huleinngang. Saken er at vi som barn fant denne hula helt tilfeldig (ligger noen 50-100m bak bebyggelsen om jeg ikke husker avstanden feil). Hula var fylt med jord og jeg tror vi gravde i to-tre dager med noen spader til vi ikke fant noe (lurer på om det var noen plastrester i jorda uten at jeg husker sikkert) og mistet interessen siden jorda var så hardpakka og vi bare såvidt hadde fått gravd noen få meter.