View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Du kan umulig ha lest artikkelen som du selv linker til.. Det finnes ingen solide bevis for at Shakespeare ikke selv har skrevet verkene som er signert med hans navn, noe som er den eneste rimelige nullhypotesen. Påstandene dine om at "det er nok ikke mange historikere og litteraturvitere som tror på Shakespeare" og "[d]en allment akksepterte forklaringen om dikteren er debunket på mange punkter" står i meget sterk kontrast til innholdet i artikkelen du mener forsvarer disse påstandene.
Vis hele sitatet...
At det er debunket betyr ikke at det er allment akkseptert. Jeg hevdet heller ikke noe slikt.
Allmenheten flest gidder jo ikke engang stille spørsmål ved bevisførselen, og stiller man spørsmål blir man rakket ned på og kalt idiotiske navn. Folk flest ser ingen verdi i å grave etter sannheten her.

For at vi skal ha noe mer saklig å snakke om ønsker jeg at du i det minste ser den youtube-videoen jeg lenket til. Prøv å gå vitenskapelig til verks og vær nøktern når du analyserer info. Ikke ha et ønske om at bevisene skal kunne indikere det ene eller det andre.

Jeg kaller den allment akksepterte shakespeare-teorien for en myte på grunn av måten de som tror på den forholder seg til bevisene. Ikke fordet jeg bestrider dens sannhet. Jeg bestrider kun dens gyldighet.

Sitat av Provo Vis innlegg
Det har ingenting med "namecalling" å gjøre. "JAQing off" er et relativt velkjent begrep som beskriver det å komme med påstander og beskyldninger i form av ledende spørsmål, mens man gjemmer seg bak at man "bare stiller spørsmål".
Vis hele sitatet...
Nå var det altså ikke det jeg gjorde. Jeg stilte deg kun spørsmål om du hadde lest nok. Spørsmålsteknikken er ikke tatt i bruk om shakepeare men var spørsmål om deg deg, slik at jeg kan vite hva jeg kan bruke av referanser i videre argumentasjon.
Det er fremdeles også "namecalling". Du gidder ikke være saklig så du tyr til forfinede teknikker for å navngi meg som noe negativt. Det er stigmatiserende og kan kun brukes som hersketeknikk. Hva vil du egentlig frem til?
Sist endret av Intervett; 8. mars 2012 kl. 20:10. Grunn: Quote-feil.