View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, gått jevnlig til samtaler med psykolog hos ARA noen måneder i forbindelse med alkoholmisbruk. Nå etterhvert mer og mer skjelden, og jeg har vært tørrlagt mange måneder.
I starten synes jeg det var fint å ha noen å snakke med selv om jeg aldri helt har fått connecta særlig godt med behandleren min. Nå etter noen måneder er det slik at samtalene gir meg null og niks. Jeg må ta fri fra jobb og komme meg til sykehuset og sitte i en times samtale som stort sett føles klam og unaturlig, det blir stille i lange perioder siden jeg ikke har noe å si og behandleren liksom sitter stille og venter på at jeg ska starte samtalen igjen.
Jeg har også kontroll på rusbruken og er som sagt tørrlagt.

Spørsmålet er, kan jeg bare avslutte nå og si at jeg ikke vil mer, eller vil det være lite fordelaktig f.eks med tanke på helseattest til førerkort? Jeg skal også snart gjennom rettssystemet for en mindre dom, kan det tenkes at det blir ansett som lite fordelaktig for meg der hvis jeg avslutter?
Sist, hvor lenge varer et forløp gjennom ARA om jeg ikke selv sier at jeg er ferdig?

Noen med erfaring?