View Single Post
Sitat av Diepod Vis innlegg
Har prøvd dette i praksis. Visste at det lå en vannledning i en 5 meter radius av området det skulle graves i. Prøvde med metallpinner og fikk utslag med de. Når vi gravde så var røret ca 30 cm unna merket jeg hadde satt. Jeg tror ikke helt på dette selv, men jeg er nødt til å erkjenne at det stemte ganske greit. Har også møtt gravemaskinførere som konsekvent bruker denne metoden før de graver på ukjente områder.
Vis hele sitatet...

Ikke prøvd selv men jeg så en fyr med ønskekvist i hagen til naboen og tok turen over gjerdet. Joda fyren ruslet rundt og markerte forskjellige steder med pegger i bakken også spraymalte han streker rundt i hagen. Naboen fortalte at de skulle grave og dette ble gjort for å unngå vannrør, elkabler osv. Ingen kabler eller rør ble gravet over.

Så er jo spørsmålet. Virket det? Eller hadde fyren med ønskekvisten tatt seg en tur inn teknisk hos kommunene og tittet på kartene først?

Jeg så det ble gjort, jeg så ønskekvisten "markere" men jeg klarer ikke tro på at det virket. Men det er heller ikke veldig viktig for meg om det faktisk er mulig eller helt umulig. Mitt liv blir ikke veldig annerledes uansett.