View Single Post
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Å ha gode kunnskaper innen teknologi og data er vel noe av det viktigste de neste årene. Forskere innen vitenskap og biologi også viktig
Vis hele sitatet...
Nå ville jeg muligens hevde at biologi er en vitenskap, men jeg forstår hva du mener. Realfagskompetanse, sånn generelt er aldri negativt. Noen fagområder er hottere enn andre, selvsagt.

I den anledning vil jeg nevne radioaktivitet. På skolen lærer man at det finnes alfa-, beta- og gammastrålign og at atomkraftverk lager atomavfall. Der stopper det i grunn for det fleste. Men det er en enorm samling med fagfelt som har stor industriell betydning, og folk som vet hvordan de omgås radioaktivt materiale er ettertraktet i mange kunnskapsbedrifter. Her finnes det jobber fior langt flere enn bare fysikere: Kjemikere, farmasøyter, bioteknologer, samt en drøss med praktiske ingeniørjobber og rene håndverksstillinger trengs i disse gatene. Hvis man først studerer realfag og lurer på hva man skal ta et semester, så kan det være en god ide å ta et fag i kjerne-ett-eller-annet og oppdage en verden man kanskje ikke var klar over at eksisterte.

Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Har du sett filmen Office Space?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg har jobbet litt i periferien i helsesektoren, og jeg har flere blant slekt og venner som er i det systemet i ulike roller. Jeg har ikke fått noe mer lyst til å jobbe i helsesektoren med årene, og da spesielt ikke med IT.