View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, det er ikke det. Sant betyr at det er sant. Om det er et riktig valg for deg å tro på krystallhealing, det kan godt hende, men det gjør det ikke sant. Det er bekymringsverdig og skadelig for samfunnet at vi tillater å sause sammen eller sidestille objektiv sannhet med personlig opplevelse. Ikke at ikke personlig opplevelse er viktig, av og til er det mye viktigere enn sannhet. Men det er ikke det samme.

Samme her, og jeg har vært det lenge nok til å vite at du ikke bør forveksle forsvarsmekanismene dine med virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Jeg har nok mange dårlige forsvarsmekanismer og minst like mange dårlige mestringsstrategier, men alternativ messer, alt det rare mellom himmel og jord som skrømt og spøkelser det driver jeg ikke på med. Men det har hendt at jeg er rimelig avkoblet fra denne virkeligheten men det pleier å løse seg temmelig raskt etter en §3.2 time out. Selv har jeg mer tro på fagfolk, medisiner og det å gjøre så godt man kan for å få et godt liv. Litt trening, sosialisering etter evne, også får de som slår på skinntrommer eller gnikker på krystaller gjerne gjøre det om det hjelper dem. Jeg dømmer ingen. Om de faktisk er overbevist om at det virker eller ei har det ingen påvirkning på mitt liv eller min livskvalitet. Jeg kan kun endre meg.

Dog må jeg si at det tidvis kan være ganske morsomt å snakke med alternativ folket. For de har mange ideer og tanker, og de tenker veldig annerledes enn de fleste av oss. Er de lykkelige så er det sikkert bra nok for dem. Livet dems blir uansett ikke bedre om jeg forteller at det driver på med er galskap.
Sist endret av _abc_; 9. januar 2021 kl. 23:24.