View Single Post
Sitat av Skyfex
fappaggagga: Vi går allerede ut fra at kristendommen er falsk. Altså: Ingen engler. Hva er lettest å tro? En handling som igjennom alle tider har vært ekstremt vanlig eller mytiske vesner som du ikke har sett? Utroskap har vært standarden, ikke untaket, selv da man kunne bli steinet for det. Monogami er rett og slett unaturlig.


Edit: Jeg har ikke noe problem med å tro på at en eventuell Gud ville kunne være 3 og 1 på en gang. Det virker ofte som om det er kristne som har vanskeligst å tro på dette. Personlig kjenner jeg nok til geometri til å vite at det godt kan være flere romdimensjoner enn 3 og at det derfor ikke trengs noe hokuspokus for å tilsynelatende være flere steder på en gang. Poenget er at enkelte vet ikke at noen kristne tror Jesus = gud.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at vi går ut i fra at kristendommen er falsk? Jeg gjør ihvertfall ikke det! Altså engler Hva som er lettest å tro er vel forskjellig fra person til person. Det at utroskap er standaren betyr ikke at unntaket ikke forekommer.

Jeg og kristne flest vet at Gud er 1 og 3 på samma gang. Det er fordi det står i Bibelen.