View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nå kverulerer du bare. Hvordan er det å "forhindre" gatewayteorien ikke skadereduksjon?
Hvordan er det å redusere antallet rusede sjåfører ikke skadereduksjon?
(jeg kan fortsette, men det blir like dumt som å si at reduksjon av rusede sjåfører ikke er skadereduksjon)

Jeg tror ikke du skjønner at "skadereduksjon" ikke trenger å ha noe direkte med hverken fysisk eller psykisk helse for hvert enkelt individ, men det har noe med SAMFUNNET.

Altså skadereduksjon for oss som et folk i helhet. Loven er ikke for enkeltindividene, men for oss som samfunn. Det er jo ikke tvil om at rusmidler kan bli brukt fornuftig av individer, men loven er der fordi det blir antatt at vi som samfunn vil ta skade av det i det store bildet.

For å spesifisere, når jeg snakker om at lovgivningen ikke henger på greip MTP på skadevirkning, så snakker jeg ikke akutt rusvirkning og det rundt det, men HELE BILDET. Og det er også tanken bak loven og dens argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Okei greit. Jeg legger meg flat. Om du strekker omfanget og begrepet av skadereduksjon i det uendelige har du rett. Jeg er dog ikke enig i defineringen din, men det får heller være.
Sist endret av Klistermerke123; 10. mars 2017 kl. 18:51.