View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjipt å høre om den trasige situasjonen du har havnet i.
Det suger selvsagt når foreldre hjernevaskede av propaganda går så hardt ut mot en betydelig del av livet ditt. Men, jeg vil fremdeles påpeke at de trolig ikke mener noe negativt med deres ytringer og ut ifra deres perspektiv og verdensbilde handler etter hva de selv mener er best for deg. Videre, er vurderingen om dine foreldre kan overtales til å akseptere ditt rusbruk eller ikke, noe kun du selv er i stand til å vurdere.

Relasjonene vi bygger til andre mennesker er etter min mening noe av det viktigste vi mennesker skaper under vår tid på jorden, og å opprettholde et godt forhold til familie burde være av ytterste prioritet.
Personlig, ville jeg derfor neppe gått hardt ut i dette tilfellet, på tross av at logikken og vitenskapen forsvarer ditt standpunkt. Og dersom det er utenkelig at de aksepterer ditt rusbruk, uavhengig av hvor lite skadelig du selv oppfatter det er; ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg valgte å kutte all kontakt med familie, kun for å ruse seg selv på en eller annen plante.

Dersom du ikke er villig til å oppgi å røyke denne planten, og heller ikke dine foreldre er villige til å akseptere at du røyker planten; er selvsagt det logiske alternativet å røyke i smug, akkurat slik så mange andre her i samfunnet ser seg nødt til å gjøre grunnet lover, normer og annen stigma.