View Single Post
førstemann på månen
114
Sitat av Cool_Vibes Vis innlegg
Jeg er nødt til å spørre et spørsmål, rett og slett fordi jeg lurer. Blandt dem som benytter ulovlige rusmidler i min periferi som jeg kjenner til, er det naturligvis en høy andel cannabis, en god del speed, noen som benytter diverse piller og noe kola. Jeg har aldri klart å plassere og forbinde syre med et spesielt miljø, spesielt ikke med tanke på at det er et rusmiddel som kanskje ikke er direkte avhengighetsskapende, og såvidt jeg har skjønt noe man er innom eller benytter en gang i blandt. Er syre hovedsaklig forbundet med tunge rusmisbrukere, og noe man får fatt i via kriminelle miljøer, navklienter, arbeidsledige (and so on..) eller er syre også utbredt og lett tilgjengelig for mange gjennom "vanlige" miljøer med jobb, helgedrikking og kos ala cannabis?
Vis hele sitatet...
Det er noen av de tyngste rusmisbrukerne som bruker LSD, sopp og sånne stoffer, men de er ikke blant de tyngste av de tyngste. Det er som regel folk som bruker alt de kommer over. Du går med andre ord ikke til en som sitter på fortauskanten med heroinknekk i ryggen å spør om han vet om LSD.
Det er mer i "hippie-miljøet" man finner LSD og psykedeliske stoffer. Jeg skriver hippie i anførselstegn fordi det er svært få ekte hippier i Norge innenfor det miljøet. Det er egentlig bare rusmisbrukere som har tatt en annen rusretning. Noen har kanskje den love and peace state of mind helt overfladisk, men i dybden så er det ikke slik. Mange ganger er det rus som står i sentrum i alt dem gjør, bare at det går i andre stoffer enn amfetamin, piller og sånt. Mange røyker gjerne cannabis hver dag i tillegg til å ta ketamin, lsd, sopp, dmt og alt annet så fort dem får sjansen. Bruker man så mye stoff hver dag blir man kynisk og apatisk, noe som er en gjenganger i "hippie-miljøet" i Norge. Om du derimot drar til utlandet og oppsøker de psykedeliske miljøene der er saken helt annerledes. Folk har jobb, er hyggelige, ruser seg ikke hele tiden, og forstår at det å kalle seg "hippie" er noe helt annerledes enn å gå rundt rusa hele tiden.

Det finnes helt klart mange oppegående, normale mennesker som ruser seg her i landet, både på amfetamin og lsd. Men de er som regel ikke en stor del av et slikt miljø og identifiserer seg ikke med miljøet rundt dem. Noen har noen kontakter, f.eks. inn i "hippie-miljøet" og deltar på skogsfester, drar på hausmania-sammenkomster og sånt, men de identifiserer seg som regel ikke med det miljøet. Det finnes selvfølgelig mange unntak her også, men poenget mitt er:

Jeg synes hippie-miljøet i Norge har blitt glorifisert. I virkeligheten ser jeg på det som hvilket som helst annet tungt rusmiljø. Det er ytterst få jeg har møtt i hippie-miljøet som jeg ville kalt en hippie, uansett hvilke klær og image de prøver å etterligne.