View Single Post
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Jeg holder på å sette meg inn i partiprogrammet deres nå, men det eneste jeg kan kan konkludere med er at de ønsker å skape enorme forskjeller mellom fattig og rik. De ønsker å "avskaffe velferdsstaten og legge til rette for et velstandssamfunn" Hva er det? Høres for meg ut som at 1% av alle sjefene her i landet skal styre alt av fengsel, sykehus, gamlehjem, vei osv, ta alt av inntekter, og alle som faller utenom, ja synd for dem.
Vis hele sitatet...
Å avskaffe velferdstaten og legge til rette for et velferdsamfunn handler om tanken at folk styrer sine egne liv bedre enn politikere og skaper jobber bedre enn politikere. I dag betaler vi enorme skatter og avgifter som kveler verdiskapningen, de strenge reguleringene gjør også en god del av dette - det er ikke uten grunn at Norge kalles bakvendt land.

Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
De ønsker å selge statlige eiendommer for å finansiere skattekutt og basere inntekten til staten på olje. Virker ikke spesielt bærekraftig i mine øyne, men opplys meg gjerne! Ser at de har mye popularitet på nett, så om de får en plass eller to på stortinget kan det være greit å vite hva de står for.
Vis hele sitatet...
Nei, statlige eiendommer som skal selges vil betale ned lån som kommuner og stat har satt i alle innbyggeres navn. Inntekten til staten skal finansieres av lave inntekter da statens oppgaver skal overføres til enkeltmenneske og private slik at behovet for høye inntekter ikke er der. I siste omgang vil statens oppgaver kun bestå av å beskytte borgerene og dens rettigheter som vil si kun militær, politi og rettsvesen. Straffer på ekte kriminalitet som vold, svindel, ran og tyveri, mord, kidnapping osv vil øke. Liberalistene er totalt imot statlig sløsing og syns at pengene staten får inn skal brukes på det mest nødvendige. Støtte til Kultur, bistand, eksklusive fordeler for politikere osv skal fjernes. Vil folk ha dette vil det så klart eksistere i form av at folk støtter det.

Det som ikke er bærekraftig er dagens politikk! Og de siste årene. Allerede brukes det enormt av oljefondet(statens pensjonsfond) som hele er lovt bort til pensjonsobligasjoner. Det vil si at staten ikke har nokk inntekter til å dekke utgiftene sine og dermed settes barna våre i en enorm gjeld ved å låne de pengene. Så høye skatter og avgifter kveler som sagt verdiskapningen så inntektene til staten er mye mindre en se kunne vært. Med skattelettene som er gitt i det siste har faktisk inntektene blitt høyere, da pga det blir lettere å skape verder, drive bedrift osv. Statens utgifter må bli lavere, det beste er å kutte i alt tull og "bestikkelsepenger" og få slutt på ineffektive og dårlige statlige tjenester. Det er enormt mye å hente her. Å øke skatter og avgifter slik mange parti ønsker kommer til å gjøre vondt verre ved å øke det slik at ingen klarer drive bedrift, man går konkurs, vanlige folk får ikke beholde noe av egne penger.. Da er staten konkurs da.

Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
De ønsker i bunn og grunn å skille økonomi og stat, dermed avskaffe livsnødvendige ytelser som NAV og basere "friheten" og "sikkerheten" til de som faller utenom på frivillige ytelser fra de som tjener penger. Altså, faller du på utsiden må du i det minste klare å skrive en fin tiggetekst på spleis.no, så er fremtiden redda!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk slik i dag at alle betaler i snitt 70k året for den statlige helseforsikringen. En tilsvarene forsikring privat koster maks en tiendedel og har både mye bedre og skreddersydd dekning. For en privat forsikring vil det beste og billigste for både deg og forsikringen være å gi deg den beste hjelpen kjappest mulig for å unngå dyre lange sykemeldingsperioder. I motsetning til statlig helsehjelp som gir deg time om 6mnd -1år med dårlig hjelp og oppfølging, som ofte fører til forverring av sykdom, livskvalitet og muligheter for å gå tilbake i jobb. Alle har forsikring på både hus og bil, hvem vil ikke forsikre kroppen og livet? Man skal kunne forsikre seg fra man er foster. Liberalistene vil ikke fjerne helsehjelp og tjenester o.l for de som allerede er syk og trenger hjelp fra staten. Dette er noe som vil gjelde fram i tid så man får mulighet til å forsikre seg eller om man er syk fortsette som før. Det vil også finnes organisasjoner slik som i dag som vil hjelpe andre, når man får beholde mer av sine egne penger vil man gjerne donere dit man ønsker. Ikke at staten tvangskrever pengene dine, mister 20% i effektivitetstap og bruker de på utallige unødvendige og umoralske ting som Clinton foundation, bomber, syke fordeler og politikere osv osv. Nei folket vil tenke mer selv og har man til overs vil man gi dit man syns det er moralsk rett. Det vil værtfall jeg, og alle jeg kjenner..

Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Med automatiseringen vi står ovenfor leter jeg etter partiet som har borgerlønn(noe Venstre forøvrig hadde i sitt forrige partiprogram) som kjernesak fremfor privatisering og skilling av økonomi og stat. For alt du vet sitter det en 5.klassing klar til å skrive en BOT som vil gjøre deg arbeidsløs. Da vil jeg ikke satset på at de rikeste her i landet stepper inn med penger til kost og losji.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener med femteklassing og bot men. Med en politikk som setter... Å senke skatter og avgifter, forenkle reguleringer og fjerning av offerløs kriminalitet (liberalisere rusmidddler, prositisjon, pengespill, male huset og annet på din eiendom slik du vil) vil føre til at hvem som helst kan starte bedrift. Liket du å strikke så kan du drive med det uten å drukne i avgifter og reguleringer. Det blir lettere å starte, drive bedrift. Flere vil da gjøre det, å ha mafia bedrifter blir vanskelig - nivået blir mere gjevne ut men det er mye lettere å lykkes. I dag har man mange mafia bedrifter for man kan lobbyere mot reguleringer og avgifter kun store bedrifter klarer håndtere, lobbyering er noe dritt og er ikke mulig om du ikke har en stat dunkan bestikke. Det vil bli fri konkurranse i markedet som fører til bedre tjenester med høy kvalitet, lav pris og lite ventetid. Hvem handler av den med lang ventetid, miljøskadelig drift, dårlige og dyre tjenester??
Å ha minstelønn kan bli helt krise når det er dyrere å ha mennesker i jobb en det koster å ha robot inkludert vedlikehold og strøm utgifter. Automatiseringer vil skje når det er billigere med roboter enn mennesker. Aldri kan en rusmisbruker gå i jobb når det er alt for dyrt å ha noen ansatt. Som sagt vil dette over føre til at mange jobber vil skapes, forskning og tekonologi vil utvikles i rekordfart. Masse jobber her, og ved liberalisering av offerløse handlinge.


For meg handler det mest og retten til å bestemme og seg selv og sitt egen liv og eiendom. Troen på av man styrer livet og økonomien sin best selv. Retten til privatliv, som er nesten helt borte nå.. Og at landet går mot skremmende strengt og kommunistisk retning inkludert en ikke bærekraftig politikk som vil sette oss alle i enorm gjeld spesielt våre barn når landet mister inntekter men bruker alt på kødd....