View Single Post
Har lenge vurdert oculus rift eller vive, men har måttet prioritere andre ting. Først bygget jeg en pc som greier og drive slikt, og en tv som blir brukt som monitor. Nå vurderer jeg og kjøpe rift, jeg liker racing spill og har f.eks brukt mye tid på project cars og dirt.
Dette er spill som jeg alltid har gått ut ifra passer til vr.

Det jeg lurer på er følgende.

Kommer det noe nytt ut snart som gjør rift og vive udatert?

Hvordan er bildekvaliteten mtp oppløsningen. Jeg ser vive pro har bedre oppløsning. Men prisen er mye høyere enn jeg er villig til og betale.
Noen som bruker riften til bilspill?
Hvordan er bildekvaliteten\opplevelsen?
Er det div. ting some trekker ned hele opplevelsen at headsettet ender opp med og samle støv?

Jeg prøvde playstation vr i ett minutt i butikk, jeg skal innrømme det var morsom opplevelse. Men oppløsningen var helt forferdelig. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt playstation vr viss jeg hadde hatt konsoll pga dette, selv om det sikkert er morsomt og spille spill som resident evil i vr.
Hvordan er riften i forhold til playstation vr viss man har grei pc så man kan prøve og kjøre spill mye høyere grafikkinstillinger enn konsollene greier? Hjelper f.eks supersampling?

For og unngå og lage ett alt for langt innlegg så spør jeg enkelt og greit. Har dere noen erfaringer\tips og dele til en som har lyst på vr headset?

Takk for innspill.
Sist endret av sneipen; 26. juli 2018 kl. 17:03.