View Single Post
Synes det er så upresist at de bruker rusdoser istedet for vekt. Toleranse blir jo ikke tatt hensyn til.

Men det overrasker meg ikke at igjen så blir narkotika og gårsdagens innlegg i dagsrevyen ganske dårlig framstilt, og sånn vil det alltid være.

Tidligere hadde jeg noe respekt for Listhaug. Nå blir jeg kvalm bare jeg ser henne. Hun virker ikke så veldig smart med hennes tunnelsyn heller.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Om artikkelen 3 poster tilbake:

Uansett om de forandrer bittelitt på formuleringa, som riktig nok er på sin plass... Sylvi Listhaug tror at dette er niste som narkomane kan gå med "ustraffet" til enhver tid?

44 brukerdoser hasj
20 brukerdoser marihuana
Noen her inne som kan forklare hvorfor f.eks hjemmedyrka marihuana er under halvparten så greit som hasj, potensielt fra store importører? Er det for å oppfordre til import, gjengvirksomhet bruk av smuglere osv, eller er det for å avskrekke de som vil vite hva man har i kroppen sin og ha kontroll på at pengene ikke går til finansiering av annen kriminalitet? Gamle utkast fra Eirik Jensen som realiseres?

Blir forøvrig interessant å se hvor stor dose med LSD man får ferdes med. Blir muligens 2 KG LSD indusert khat på meg, slipper å tygge så lenge.

Ser for meg mye underholdning i norsk narkotikapolitikk i nærmeste fremtid.
Vis hele sitatet...
Greia er jo at forskerne/politikerne forholder seg til vekt(gram) mens media vil forholde seg til brukerdoser. 10g hasj og 10g mariuhana vil ikke nødvendigvis gi like mange brukerdoser.
Sist endret av Superspurv; 12. januar 2021 kl. 07:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.