View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Så de ble tydeligvis beslaglagt...

https://www.tv2.no/nyheter/11849757/
Vis hele sitatet...
Dette her er jo bare vas. Det er fullstendig åpenbart at politiet klamrer seg til halmstrå og gjør hva de kan for å hale saken ut og finne noe å ta ham for. Hvorfor har de ikke kommet med dette før nå? Eneste saklige forklaringa er at de desperat trenger noe å hekte på ham. Og fire pistoler meg i ræva! To av de er plomberte, de er per definisjon ikke pistoler. De er metallklumper. Husquarnaen er et grensetilfelle, for den er tydeligvis beyond repair, men ikke formelt sett avskilta av snuten. Legg forøvrig merke til at pistoler fra den kanten antakelig betyr design som var utdatert under andre verdenskrig, eller replikaer av flintlåsvåpen. Det skulle faen ikke forundre meg om akkurat det er tilfelle og at svina nå lager kvalm over en istykkerrusta svartkruttpistol som kunne kledd kaptein Sabeltann. Da sitter vi altså igjen med én pistol, og S&W sier oss fryktelig lite. Det kan bety alt fra våpen tilsvarende de politiet bruker i dag til SA-revolvere i kaliber .22LR. Jeg antar at også denne pistolen hadde en eller annen defekt, eller at han ikke hadde ammo til den siden den ikke lå skarpladd en eller annen strategisk plass i kåken. Husk, de sa ingenting om at 9mm-patronene som ble funnet kunne avfyres av noen av "våpnene". Så da sitter vi igjen med hagla. Sett at fyren snakker sant - hvem av dere ville ikke gjort det samme? Kona er bortført, purken lager bare helvete og gjør ikke jobben sin, du frykter at du selv er nestemann og er nå mutters alene i et enorm hus som kunne passa perfekt i en middelmådig skrekkfilm. Jeg har ingen problemer med å fatte at noen setter våpenlovens krav til sikker oppbevaring litt til side i en slik situasjon.

Hvis noe, så er dette handlinger som taler for uskyld.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. desember 2020 kl. 18:21.