View Single Post
Jeg har fanga en asteroide! Riktignok hadde den gått i bane rundt Kerbin helt av seg selv, så det var ikke så altfor vanskelig. Dette er et fantastisk spill. Akkurat nå har jeg tre personer stranda på Eve (hvorav den ene ikke kommer inn i skipet sitt, da stigen er for kort - det var egentlig en månelander).
Jeg sendte et skip til månen på over 1000 deler - det besto av tolv bemannede månelandere som kunne kobles fra hovedskipet, lande og ta seg hjem til Kerbin på egenhånd. Det tok noe sted mellom 5 og 10 forsøk å få den i bane rundt Mün - og vel der viste det seg at mine landere ikke hadde nok drivstoff til å fullføre sin oppdrag. På'n igjen - og nå gikk det bedre. Unntatt at jeg hadde sett på feil liste når jeg telte biomer, og sendte tre skip for lite til å utforske hele månen. Og at tilnærmet halvparten av landerne veltet, selv med Mechjebs automatiske landning (eller kanskje på grunn av den, den var ikke så nøye med vinkelen til bakken). Og at jeg prøvde å manøvrere moderskipet med to landere att, som satt asymmetrisk. Det ble bare krøll, så jeg koblet fra en lander og gjorde ferdig dens oppdrag - og når jeg skulle tilbake til moderskipet for å hente siste landeren, hade det kræsjet i månen. Første permanente dødsfallet i mitt romprogram.
Moderskipet startet med 1000+ deler, hvorav 600+ var igjen i bane rundt Mün, så min fem år gamle PC (med 2-3 år gammelt grafikkort) fikk litt vanskelig å puste.
Jeg har nå fem separate skip i bane rundt Kerbin i vente på å få ta en tur til Minimus. Tre av disse har bare solceller og inget batteri...

Jeg har snart fyllt ut tech-treet, så jeg ser fram mot 0.24 med nye utfordringer. Det kommer å ta litt ekstra tid før den oppdateringen, da det er noen flere ting de må finpusse. Og det begynner å bli på tide for meg å besøke andre planeter enn Eve, og plukke litt større asterioder fra himmelen.