View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Hvilket headset og ørepropper du ønsker kan fort være avhengig av bruksområdet du har. Etter svarene så langt i tråden å dømme er det snakk om true wireless, men jeg ønsker også å lansere ett enkelt kablet alternativ.

For over-ear, anbefaler jeg som mange andre i denne tråden Sony sine headset. Har selv førstegenerasjon ANC-hodetelefoner fra dem (Sony MDR-1000X) som jeg er såpass fornøyd med jevnt over at jeg ikke har sett behovet for å oppgradere til nyere versjoner. 4. Generasjon (WH-1000XM4) er bedre på alle punkter etter min mening, men man må også huske at disse hodetelefonene er noe mer bass-heavy.

Utover disse har jeg også hørt at Sennheiser Momentum 3 Wireless er gode hodetelefoner, og jeg har selv mange gode erfaringer med Sennheiser-produkter i de fleste prisklasser.

Videre til ørepropper. Selv bruker jeg dette mest, og det er klassikeren AirPods Pro det går i. Lyden er god, og støydempingen er sjokkerende god, og enda bedre enn MDR-hodetelefonene mine med god margin. Fungerer helt utmerket med eple-enhetene jeg har i hus, og har helt grei (4-5 timer) batteritid og hurtiglading i etuiet. Et klart godt alternativ dersom du har eple-telefon.

Utover dette har jeg også hørt svært gode ting om Sony WF-1000XM4, foruten designet som er noe clunky. Andre alternativer er som tidligere nevnt Jabra Elite-serien, som jeg har hørt bra om, men dessverre ikke har erfaring med selv.

Det tredje forslaget går bort i fra trådløse løsninger, og over til KZ ZSN Pro X, som har høstet svært mye god kritikk: Lyden er svært god i forhold til prisen, og mikrofonen er også veldig god fordi den går over kabel. Ulempen er at det må bestilles fra utlandet, og frakt osv. forekommer. Jeg skal selv kjøpe et par neste gang jeg bestiller fra Amazon for å teste dem ut selv, og å ha en backup-løsning for hånden.