View Single Post
Sitat av M&G
Krav Maga er nok en kamsport ja, men det blir gitt opplæring kun i selvforsvar her i landet.
I Krav maga lærer man flere metoder for å ta livet av en motstander. Om du ikke tror meg, så skal jeg ta noen dump fra en instruktør video med Raffi Liven selv, hvor han viser i hvertfall 4 måter å avslutte en motstander på.

Dette er kamsporten som alle israelske soldater lærer, for å kunne slåss videre uten evt. våpen. Forøvrig så inneholder Krav maga en hel del hand-to-weapon training.
Og i Krav maga så er det lite som minner om stil og ære, der er det *kun* det å nedlegge motparten som teller.
Vis hele sitatet...
det er feil å kalle krav maga en sport, det konkureres ikke i krav maga. krav maga er delt inn i to deler her i landet. sivil og millitær, og begge delene er ekstremt utvanna i forhold til den opprinnelige lærdommen.

jeg kjenner en svartbelte instruktør fra det israelske militære som har invitert meg til trening, men tror jeg venter til krigen har roet seg litt der

send meg en pm hvis noen er interessert så kan vi sikkert reise som en gruppe.

han vill lære deg "the real krav maga" som han sier.

det som er verdt å trene for selvforsvar er krav maga, r.o.s.s, systema, thai boxing, noe brasiliansk ju jutsu.

r.o.s.s er russlands versjon av krav maga. spetznas trener dette.

systema er også russisk, men dog litt amerikanisert.