View Single Post
Sitat av Dalaras Vis innlegg
#1, ja i mange tilfeller, men ikke alle. alle saker og hendelser er forskjellige og burde bli forsket på individuelt og ikke uti i fra lignende tidligere erfaring. da er vi inne på generalisering igjen.
Vis hele sitatet...
Det har blitt forsket på alt. Det er ikke noe bevis for at det er noe "overnaturlig" der.

#2, ikke sant, hvordan vet vi det, med en slik mentalitet så kan man nesten tvile på alt hvis man graver dypt nok.
Vis hele sitatet...
Nei, med en slik mentalitet stiller man krav til bevisførsel. Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser. Jeg trenger ikke ekstraordinære beviser for at biler eksisterer, for det er ikke noen ekstraordinær påstand at de gjør det.

men det finnes grenser også på hvor mye man skal tvile når man ser noe man aldri har sett før, man kan ikke bare anta direkte at det må ha vært en illusjon og automatisk eksludere tanken om at det kanskje er noe man ikke har så mye erfaring med.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke anta noe som helst. Man kan være ærlig og redelig, og ha et åpent sinn. Man kan innrømme at man ikke vet og ikke kan forklare det, og ikke bare hoppe på første og beste forklaring som man selv liker.

jeg sier ikke at vi skal gjøre det motsatte å akseptere noe, men som jeg har sagt hele veien, forske på det. that's all.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har påpekt at det har blitt forsket på. Er du ordblind?

#3, som oftest finner man ikke svar på noe, men det blir ikke motbevist stadig vekk nei. bare åpenbare hoax klipp fra fattige land som gjør det for cash/oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Jo, det blir motbevist stadig vekk. Det er gjort mange forsøk på å påvise eksistensen av alt mulig rart av "overnaturlige" ting.

#4, det at ALLE blir påvirket av det de leser er jo en påstand i seg selv fra din side også.
du kan ikke bare generalisere alle som har ytret seg om big foot og
påstå at de alle har blitt 100% påvirket av tidligere nyhetsartikler osv.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg kan generalisere. Det er en plausibel forklaring som allerede er påvist å fungere for andre ting. Det er den ekstraordinære påstanden om at Bigfoot eksisterer som mangler bevis.

#5, har aldri ropt alien eller spøkelse jeg, bare at det må forskes på, så jeg skjønner ikke hvorfor du stiller spørsmål til det.
kan godt være russerne som har UFOer ja, men jeg vet ikke, jeg vil vite. vil ikke du?
Vis hele sitatet...
Det har blitt forsket på! Følger du ikke med eller?