Tråd: Valg 2013
View Single Post
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Syntes NRK burde kutte ned på noen kanaler og ha 1-2.... Da jeg ikke vil betale noe lisens som går til sponsor for NRK super.... Altså, dersom jeg skal måtte betale vil jeg ha mulighet til å velge hvilke kanaler jeg vil betale for...
men er det ikke nok penger til at det kan gå under skatten?
Vis hele sitatet...
kanskje. Men er litt skeptisk til dette, som nevnt i artikkelen så kan dette gå på bekostning av den politiske uavhengigheten til NRK - da de plutselig blir avnhengige av å måtte få størst mulig del av statsbudsjettet hvert år. Tror derfor det er viktig å finne en ordning hvor kanalen slipper unna dette (som var noe av poenget med å putte det på egen lisens).

Jeg har selv ikke et helt godt forslag for hvordan vi kan gjøre dette på en praktisk måte uten å skape ekstra mye byråkrati. Men det å ha lisens på TV er i hvertfall gammeldags når mange bruker NRK mer på nett enn via TV.

Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Dersom 10'000 tenker på den måten så nei. Men dersom de alle stemmer kan de vippe et parti opp på listen
Vis hele sitatet...
Men poenger er at 1 stemme betyr egentlig ingenting. Selvfølgelig skal man fortsatt stemme - men ser folk som snakker om "tror jeg skal stemme taktisk i år". Med mindre man skaper et samarbeid med veldig mange andre mennesker så vil det å stemme taktisk ikke fungere. Derfor vil jeg heller anbefale å stemme ideologisk eller for det partiet de er mest enige med. Ikke prøve seg på taktikk.