Tråd: Valg 2013
View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Ser FRP kommer med nytt valgløfte: nrk-lisensen skal vekk. Det hele begynte bra når jeg leste artikkelen men nærmere slutten endte jeg igjen med å tenke "utrolig lite gjennomtenkt". I tillegg til at jeg synes forslaget er idiotisk er jeg veldig skeptisk til at han lager et valgløfte av det, uten å egentlig kunne garantere at de får det gjennom.

Jeg er selv for å finansiere NRK på andre måter - gjerne en måte der folk betaler etter evne, men å selge NRK og gjøre de til en ny og egen kommersiell aktør ødelegger jo hele poenget med kanalen. Det at de kan vise programmer som kanskje bare enkelte er interessert i uten å måtte tenke på tapte inntekter samtidig som de også viser programmer og serier for folk i alle aldre.
Vis hele sitatet...
Syntes NRK burde kutte ned på noen kanaler og ha 1-2.... Da jeg ikke vil betale noe lisens som går til sponsor for NRK super.... Altså, dersom jeg skal måtte betale vil jeg ha mulighet til å velge hvilke kanaler jeg vil betale for...
men er det ikke nok penger til at det kan gå under skatten?

Sitat av Dogmatikk Vis innlegg
Én stemme er uansett "bortkastet", én stemme vil aldri avgjøre valget. Stemmegivning er m.a.o. ren idealisme, det er umulig for én velger å drive taktikkeri
Vis hele sitatet...
Dersom 10'000 tenker på den måten så nei. Men dersom de alle stemmer kan de vippe et parti opp på listen