View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og samtidig gjer dei det klart at dei områda dei annekterer er russiske, og omfatta av samme retten til å bruke atomvåpen...


Russland har frå dag ein rasla med atomvåpen for å dempe vesten sin vilje til å bidra til forsvaret av Ukraina. Di fortolkning er på eit utruleg naivt nivå.
Vis hele sitatet...
Du kan kalle meg naiv, jeg vil kalle deg lettlurt.

Det er sjeldent Russland nevner atomvåpnene. Og selv etter omfattende sabotasje aksjoner på anerkjente russisk territorier og annekterte så er det relativt stille rundt det emnet.
Så om jeg bare er naiv, så burde noen sitte med fingeren på knappen allerede.

Vestlig media er ganske raske til å tolke generelle trusler som atomtrusler.

Sitat av drewjuice Vis innlegg
Det er dette de påstår. Samtidig er Russland den eneste parten som konstant kommer med truende ord om hvor hardt de skal beskytte seg selv hvis de selv mener det er nødvendig. I tillegg legger de nå opp til tvetydighet rundt hva det å beskytte russisk territorie i det hele tatt innebærer. Like før det holdes "folkevalg" om ukrainske fylker skal annekteres kommer de altså igjen med en påminnelse om at de er villig til å "beskytte seg selv" med atomvåpen. Sier de egentlig at de vil svare med atomvåpen dersom Ukraina forsøker å få annekterte områder tilbake?

Uttalelsene om at bruk av atomvåpen kun er aktuelt for å beskytte seg selv er nok i hovedsak tiltenkt det russiske folk, for å opprettholde løgnen om at de er offeret i konflikten. Resten av verden vet godt at den agressive part i konflikten er Russland selv.
Vis hele sitatet...
De er tvetydige slik at folk som Vidarlo skal stå for tolkningen og bedrive skremselspropaganda på vegne av Russland.

Annekterte områder er allerede under angrep i Ukraina uten at det har gått av noen atombomber enda.
Sist endret av random105675; 26. september 2022 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.