View Single Post
I mine øyne så gir det lite mening å stemme på noe annet enn Rødt, men det er kanskje en annen debatt.

Det vi må klargjøre her først og fremst, siden det er det du åpner med, er hva en helt alminnelig fagorganisert arbeider, faktisk innebærer for deg.

Jeg er ikke den som har mest erfaring med ordinært arbeidsliv, men i mine ører så tenker jeg egentlig bare at du har en 100% stilling og at du jobber 37,5 timer i uka.

Eller har du innlemmet arbeiderklasse i bolken som vanlig alminnelig fagorganisert arbeider.

Du stiller jo veldig åpne spørsmål her. Hva burde du stemme? Ja. Det kommer jo an på mye. Noen syntes det er kjempespennende med forbrukerelektronikk og duppedingser, og andre tenker at vi burde verne om miljøet. Jeg vil benytte anledningen til å utbringe en skål til Putin for at han endret dagsordenen fra covid, ellers så er det vel ganske bred enighet i de største norske partiene om at putin er en pudding, akkurat nå.

Og kjære vene. Jeg håper da du er mer enn en alminnelig fagorganisert arbeider.

Men om du er interessert i arbeidsplasser, industri, ressurser og infrastruktur, så tilsier jo ideologiene mot høyre / at de privatiseres. Når lignende ting blir gjort i land vi liker å sammenligne oss med, som for eksempel når England privatiserte jernbanen, så ble tilbudet kjipere for absolutt alle involverte. Det ble dyrere reiser, lavere lønn til ansatte. Men da sitter det noen på toppen og skummer fløten. Jeg tror de kaller det fremgang.

Nei. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg safe`an. Stem Rødt.

Som en alminnelig fagorganisert arbeider, så vil jeg anta at Rødt er det partiet som ivaretar dine rettigheter som arbeidsstaker best.

Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Ønsker ikke SV og Rødt å innføre sosialisme da? Vil det være noe jobber å gå til hvis det blir til? All form for entreprenørskap vil jo forsvinne? Hvorfor forkaste den nordiske modellen for sosialisme? AP virker som det mest fornuftige valget for den alminnelig arbeider. Hvis jeg noen gang kommer til å starte eget AS stemmer jeg nok Høyre, men for nå tror jeg nok det blir arbeiderpartiet.
Vis hele sitatet...


Jeg skrev mitt forrige innlegg uten å ha lest i tråden. Tok det på sparket. Så litt av de andre innleggene. Jeg ble umiddelbart rammet av en gammel fiende. Mark i rumpa. Jeg husket dermed hvorfor jeg sluttet å diskutere partipolitikk på internettforum.

Jeg ville bare skyte inn at, slik som jeg har skjønt det, så ønsker SV og Rødt å gjenoppbygge det sosialdemokratiske sikkerhetsnettet som mange av oss bare har hørt om fra en fjern tid. For den veien høna sparker nå, er det jo åpenbart at det bare blir kjipere, trangere, lengre ventelister, og ting henger mindre og mindre på grep.

Sosialdemokratiet står for fall. Psykiatrien er sprengt. Bare se på intensivplassene som manglet under covid. Og det var jo ikke sånn at vi var ajour med intensivavdelingene før mars 2020. Sikkerhetsnettene svikter hele tiden. Og den gjengse borger, som har god fysisk og psykisk helse, og grei økonomi, middelklasse jobb og middelklasse lønn, mange av de har kanskje ikke fått kjenne dette på kroppen, enda. Men jeg skal love deg. Det er jo åpenbart ikke lenger sånn som vi blir fortalt at det var før. Det var så mye hjelp, og ordninger, og løsninger.

Hvis Norge, som jo liksom skal være verdens beste land å bo i, så står det jævlig dårlig stilt til med menneskeheten. Dette er peak homo sapiens. Dette er faktisk det beste vi greier. Nei fy faen.


POENGET MITT ER JO SELVFØLGELIG AT MANGE AV JOBBENE IKKE FORSVINNER OG AT DEN NORDISKE MODELLEN BLIR ENDRET DRASTISK TIL NOE VERRE (det kommer da kanskje an på øyet som ser) OG AT NORGE KOMMER TIL Å BLI ET HORIBELT ØSTBLOKKLAND Å BO I. Snarere tvert imot, vil jeg si.

Og med det så sier jeg takk for meg.
Sist endret av 1000bein; 28. mai 2022 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.