View Single Post
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
Det viktigste spørsmålet handler om hva som er viktig for deg. Miljø har blitt en mye viktigere skillelinje i politikken de siste årene. I tillegg er jo by/land fremdeles høyaktuelt.

Hvis du først og fremst tenker på det økonomiske og rettigheter på arbeidsplassen vil nok rødt, sv og ap være det beste for deg. Rødt og SV ønsker større endringer, mens ap fremmer mindre justeringer.

Eksempelvis har AP vært pådriver for høyere fradrag for kontigent, pensjon fra første krone og bedre rettigheter i deltid/heltid problematikken.

Rødt og SV vil gjøre større endringer, for eksempel at arbeidstakere skal ha langt bedre rettigheter mtp innleie og bemanningsbransjen. I tillegg snakker de om å stramme inn på nattarbeid og søndagsarbeid i for eksempel dagligvarebransjen.
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke SV og Rødt å innføre sosialisme da? Vil det være noe jobber å gå til hvis det blir til? All form for entreprenørskap vil jo forsvinne? Hvorfor forkaste den nordiske modellen for sosialisme? AP virker som det mest fornuftige valget for den alminnelig arbeider. Hvis jeg noen gang kommer til å starte eget AS stemmer jeg nok Høyre, men for nå tror jeg nok det blir arbeiderpartiet.