View Single Post
Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med tråden, annet en at jeg på kveldstid blir litt selskapsjuk noen ganger og at jeg vil gjerne høre andres opplevelser av tingenes tilstand.

Jeg har selv holdt meg siden tidenes morgen uten rusmidler sett bort i fra noen selvvalgte "sprekker" opp gjennom årene. Ja, og jeg har og tatt en del psykdelia(ayahuascha) jeg ellers er en stor tilhenger av.

I fjor sluttet jeg til og med å snuse. Det hender jeg regelmessig får disse små kravingsene etter stimuli i stressende perioder. I dag styrte underbevistheten meg mot brugata i håp om at noen kunne tilby meg milde benzo som valium, eller værste fall xanor. Det eneste jeg fikk tilbud om var heroin og smuglerøl, som ikke er min greie. Jeg fikk som forventet nærmest angst av at eventuelt politi skulle se straighte meg i den gaten og kom meg fort vekk. Men det som forundret meg var alle de andre tilsvarende straighte menneskene.Ja, blant zombiene befant det seg pent kledde kvinner og unge menn som så helt vanlige, friske, rene og pene ut. Sammen satt de på trappen til sprøyteutdelingsrommet og røyket heroin fra sølvfolie. sølvfoliet gikk på omgang som om det skulle være en joint. Det var en trist og surrealistisk opplevelse. Det var en følelse av at miljøet nesten har fått en konservativ twist.


Nå har ikke jeg bodd i oslo så lenge, men jeg undres over om dere gamle travere her inne som kjenner miljøet har sett samme endringene? Det som forundret meg mest var at det fra en mann som meg sine øyner var ekstremt mange pene unge kvinner der. Og det var mange av dem i en folksom dealer-gate på kveldstid. Jeg håper selvsagt ikke at min beskrivelse av opplevelsen med pene damer virker forlokkende på yngre generasjoner eller noe i den duren. Det var som nevnt et svært trist syn. Jeg er selv sikker på at om jeg ville befunnet meg litt mer i den gaten, så ville synet normalisert seg ganske kjapt, og vips så var jeg selv en del av miljøet. Var det jeg så, noe andre og har lagt seg merke til, eller var det en innbillning?