View Single Post
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Opposisjonist, tja, vet nå ikke det. Nyansert, ja det er er jeg. Og jeg står for alt jeg skriver, men vi lærer alle noe nytt hver dag, og jeg kan endre meninger hvis det er noe grunnfast og nyttig. Men ikke luft og tullball som "trend" og "kulturell befestelse". Jeg mener selvsagt ikke dette når det kommer til kunst, arkitektur, musikk og alt som former et folkeslag! Men det skal ikke ligge til grunn for millioner av menneskers skjebner og generelle helse og velferd, når det kommer til -rusmidler-! Hvis -det- er det eneste som legges til grunn, da er jo de som lager reglene temmelig gammeldagse. Alle må rustes så godt som mulig, med innføring av kunnskap om disse emnene i skolen gjennom fag. Hvis det ikke gjør det, noe som det jo stort sett ikke er, da er det jo etter all sunn fornuft å melde ikke ansvarlig å legalisere noe som helst! Ikke alkohol heller. Så derfor står jo staten i selvmotsigelse og dobbeltmoral hver eneste dag som går, siden alkohol er et temmelig skadelig rusmiddel, og mildere rusmidler ikke er lov.
Vis hele sitatet...
Nr 1 Jeg nevner ikke "trend" en eneste gang. Hvorfor legger du det i munnen på meg?

Nr 2 som jeg skrev ang kulturell befestelse, så er det ikke et godt argument helsemessig. Du påstår at jeg ikke har lest godt nok igjennom din post, mens det heller er stikk motsatt. Dessuten er ikke det samfunnsøkonomiske agrumentet ved kulturell befestelse tullball. Ved å anse såpass mange tapte arbeidsplasser som tullball, så blir det vanskelig å ta deg seriøst.

Det her har for din del dratt seg til en debatt om hvorvidt alkohol bør forbys, og du er godt i gang med stråmenn og alt som hører en destruktiv debattant til.

Så fortsetter du argumentasjon med at siden A er lov burde B også være lov, evt at A også blir ulovlig. "Staten" som i denne sammenhengen ikke forbyr alkohol er jo ingen ringere enn meg og deg. Et totalforbud av alkohol er det ingen av de større partiene som har på programmet sitt, men KRF(blandt andre) er for strengere restriksjoner og høyere avgifter, som igjen skal føre til lavere konsum. Hvorvidt det fungerer er en annen diskuskon. Du har KRF som tenker i dine baner. Det du sier om at "Staten" skal gå inn å forby alkohol viser bare at du ikke forstår hvordan et demokrati fungerer.


Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Så for å gjenta meg selv: Det er vanskelig å ha en veldig klar og tydelig mening når selv staten ikke opererer med tydelige kjerneverdier og regelverk.
Vis hele sitatet...
Staten står ikke for tydelige kjerneverdier nei, igjen pga demokratiet. At du opplever det som vanskelig å danne egne meninger fordi Staten ikke har et tydelig standpunkt, det vet jeg virkelig ikke hva jeg skal tenke om. Staten er jo som sagt deg og meg. Er det "sånne som deg" da kanskje, som gjør at staten ikke har noe tydelig standpunkt? Google hva et demokrati betyr!


Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Du får være tydelig når du skal kritisere, du kan ikke bare anklage noen for å være selvmotsigende. Det er bare mobbing og hersketeknikk (ikke kall motdebattant for idiot). Jeg kan forstå frustrasjon hvis du ikke er så vant til å skrive som jeg er. Jeg skriver mye bedre enn jeg prater.
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg vært utydelig? Har jo konkret vist til hva jeg mener er selvmotsigende, og du unngår å svare på kritikken. Å kalle noen for idioter er totalt usaklig, og det legger jeg meg flat for. Det er bare utrolig provoserende at du anklager meg for å ikke lese innleggene dine nøye nok, da jeg spesifikt viser til hvor i innleggene dine jeg mener du er selvmotsigende. Kan du sitere noe du har skrevet, og noe jeg har skrevet som viser til at jeg ikke ser hele bildet?

At du skriver bedre enn du prater er ikke noe jeg ville skrytt av, for helt ærlig så er du ikke noe særlig bedre enn meg, og jeg er ganske rævva. Å antyde at jeg blir frustrert av dine overlegne skriveferdigheter er rett og slett latterlig, og et tvers gjennom patetisk forsøk på en hersketeknikk. Du driter deg rett og slett ut. At du debatterer dårligere muntlig gir meg grunn til å tro at du veit godt hvordan juling føles.

Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Politikere kan vel gå til sak om hva som helst, med tanke på nyere forskning? Det er vel ikke -bare- kulturell befestelse som bestemmer hva som blir lov og ikke (selv om det sikkert har vært det i fortiden, mtp USA og cannabis)? Man bør vel bruke sunn fornuft blandet med vitenskap og forskning? Og man bør ikke stole blindt på dokumentarer. Det er lov å ha egne tanker også.
Vis hele sitatet...
Vitenskap og forskning har definitivt en sterk forankring i de forskjellige politiske programmene, men den største faktoren for hva partiene går til sak på er dine og mine ønsker. Politikere representerer folks ønsker i et bredt spekter, og hvis ingen partiet dekker dine, så kan du jo bare danne ditt eget parti. Du henger deg så sinnsykt opp i argumentet mitt om kulturell befestelse, kan du vise til hvor jeg påstår at det bare er det som har noe å si? Det var en nyanse fra min side, ikke mer. Dine selverklærte nyanser fremstår mer som lite gjennomtenkte standpunkter.

Forstår heller ikke den siste, med sunn fornuft sammen med vitenskap og forskning, fremfor å stole blindt på dokumentarer. Har ikke henvist til en eneste dokumentar hele diskusjonen, mens du legger det frem til at jeg henter kunnskapen min derfra. Evt at det er politikerne som gjør det. Like barnslig uansett hvem av oss den er rettet mot. Hva sa du om hersketeknikker igjen?

Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
"Må ha det inn med teskje" .. hvis du skal ha noe håp om å bli tatt seriøst, så må du finne deg i å forklare dine synspunkter i nyanser. Ingen kan lese hva du tenker over internett. Du burde heller føle et visst privilegium når noen vil vite hva du synes i nyanser, det viser at noen gidder å høre på deg.

Jeg er konstruktiv, ikke destruktiv. Men vi får være enige om å være uenige, det kan i hvert fall jeg leve med. Ønsker ikke å ødelegge ferien din Svar gjerne igjen når tiden har gått litt, til tross for uenigheter så har du noen interessante meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg har forklart det tydelig nok. Problemet er at du ikke vil forholde det til hva jeg har skrevet. Sånn svarene dine fremstår, så er det du som tillegger meg påstander jeg absolutt ikke har kommet med. Eksempler: 1.Kulturell befestelse er bare det som teller. Har ikke påstått at det teller mest engang. 2. Trend. Jeg har for faen ikke brukt ordet trend, som i denne sammenhengen er noe helt annet enn kulturell befestelse.

En diskusjon med deg er ikke et privilegium, det er en prøvelse i tålmodighet og beherskelse. Folk forstår fint hva jeg mener, det er rett og slett bare du som ikke tåler å møte argumentasjon for dine lite gjennomtenkte meninger. Så da vrir du deg heller unna, og tillegger mostandere meninger de ikke har, og kommer med lavmåls hersketeknikker.

Ferien min blir ikke påvirket av det her, men bruker mobilen på stranda og er spent på resultatet av mitt første forsøk på multisitering. Har tatt tid, og mye copy/paste. Det blir forøvrig vanskelig å bli enige om å være uenige da du ikke egner å forholde deg til hva jeg faktisk mener, og tidvis sliter med å være enig med deg selv. Oppfordrer deg til å svare konkret på hva jeg spør deg om. Det burde ikke være for mye forlangt..