View Single Post
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
At noe mangler tilgangskontroll er ikke ensbetydende med at det er "åpent tilgjengelig". Hvis en nettside linker til "nettside.com/internefiler/1337.pdf" og du gjetter at det kanskje også finnes en 1338.pdf der, så betyr ikke det at du har lov å laste ned denne. Hvis det ikke er noen lenker til 1338.pdf, men du laster ned denne, og eierne av nettside.com finner ut av det, så tilsier rettspraksis at du kan havne i trøbbel. Så blir det opp til deg å overbevise en boomer-dommer, som tror at Internett og Google er samme greia, om at IDOR ikke er det samme som hacking.

Hvis disse filene genererer mye trafikk for nettsiden, så vil det bli oppdaget når de får regningen for det, og da vil jeg håpe at du har brukt VPN hele veien.
Vis hele sitatet...
En fil er 140kb til 170kb. Alle disse linkes til hvis man er innlogget og har tilgang. Men jeg startet med og laste ned fra 1 og gjetter ikke. All data lagres kun lokalt hos meg så kan på ingen måte se jeg bryter noen lov, så lenge jeg ikke deler det videre. Men det ligger jo tilgjengelig for alle i verden med ett par søk på google.