View Single Post
Ta kontakt med skatteetaten.

Dersom du forventer liten nok inntekt over neste 12 måneder, vil de bare legge på 1-2% ekstra på det du allerede skatter hos jobben din. Litt avhengig av hva du tjener og hva du forventer ekstra av foretaket.

Jeg har et eget foretak og er registrert i foretaksregisteret for å selge varer innenfor nøyaktig samme bransje som deg, så noe mer du lurer på er det bare å spørre ut. Gjerne på forumet da sikkert andre har nytte av det samme.

Alt overskudd telles forøvrig som lønn, dog så anbefaler jeg deg opprette ekstra kontoer hos banken din som du navngir "Overskudd/Lønn" "Skatt/moms" osv så du lettere kan skille mellom dette.

Anbefaler deg også å føre regnskap i excel. Det er ikke et krav for deg å ha egen regnskapsfører med mindre du kommer opp i ganske store summer. (Husker ikke hvilke summer).

Jeg bruker også www.conta.no til å sende regninger og inkassosaker. Anbefales veldig fra min side.
Sist endret av MrCryptical; 6. februar 2014 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.