View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Xasma Vis innlegg
Så hvorfor lar vestlig ungdom i middelklassen seg bli rekruttert? Lavt utdanningsnivå er helt klart roten til mye ondt, men terrorister kommer ikke fra slummen - tross alt har man i en slik livssituasjon mer fokus på å overleve. Kan oppdrive lenker til det senere om dette er ny informasjon, akkurat nå har jeg ikke tid.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ikke ny informasjon, min egen hypotese på fenomenet er infantilt opprør i en kombinasjon med et rekrutteringsorgan som er særdeles flinke på det de driver med. At de har omtrent uante mengder finansiering fra rike saudier hjelper på det og.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Som er selve kronjuvelen av argumenter for at muslimer selv burde være minst like sinna på ekstremister og ta oppgjør innenfor egne rekker. Det er tross alt muslimer som er mest utsatt for muslimske terrorister, at man "beskytter" sin egen tro ved å si at terroristenes cherry picking er feil, mens de andre gjør det riktig står direkte i veien for en faktisk konfrontasjon med problemene Islam har idag.
Vis hele sitatet...
De er jo det, hver bidrige dag, enda mer enn oss, for endel av de føler terroren nærere på kroppen en noen av oss kan forestille oss. Hvor du har det fra at Muslimer ikke er forbannet på ekstremister som forpester bildet av Islam aner jeg ikke, for virkeligheten er stikk motsatt.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Vi kan finne mye rart i de fleste religioner og områder - men finner vi en så stor andel som støtter drap på sivile noe annet sted? Jeg kan tro på at vi i Texas kan finne lignende tall i områder basert på kristendom - betyr det at man skal frikjenne hele kristendommen for dårlige ideer? På en global skala er Islam i suveren ledelse når det kommer til drap og ekstremisme, å si at Islam er totalt uavhengig av det fordi andre har et problem henger bare ikke på greip. Ekstremisme generelt er et problem, men å trekke slutningen at fordi ekstremisme opptrer i flere former, så kan man ikke si at noen former er verre enn andre er apologetisk på et helt nytt nivå. (nå er ikke denne nødvendigvis bare til deg, men også de som itererer over at fordi ekstremisme finnes i flere ting her i verden, så kan man ikke si noe om omfanget innenfor enkelte doktriner).
Vis hele sitatet...
Vi lever i den rette tiden, du kunne sagt det samme om de andre religionene avhengig av hvilken periode av menneskehistorien vi var i.
Og med det mener jeg oppriktig at all organisert religion burde forbys, men det er min personlige mening.